За портала

 

 

Достъп до информация и действия в портала


 

Като потребител на ПЕАУ може да получите свободен достъп (анонимно, без да е необходимо да се регистрирате и автентикирате) до информационното съдържание на портала, с възможност за:

преглед на групираните по направление на дейност в МВР електронни услуги, които могат да бъдат заявявани, вкл. описание на процеса по предоставяне на всяка от тях, съгласно прилаганата нормативна уредба;

запознаване с необходимите документи, които трябва да бъдат прилагани при заявяване на всяка електронна услуга;

запознаване с публикуваните от МВР новини, политики за достъпност, сигурност и защита на личните данни;

преглед на видео уроци, свързани със стъпки от процеса по заявяване на електронни административни услуги;

проверка на валидността на квалифицирания електронен подпис чрез функционалност за тестово подписване;

преглед на съдържанието на електронен документ, издаден в резултат от предоставена електронна услуга в ПЕАУ („Преглед на е-документи“).

Свободен е достъпът и до електронната услуга „Проверка на задължения по ФИШ и НП с възможност за извършване на плащане“, която се предоставя по направление на дейност „Пътна полиция“.

Порталът осигурява възможност да регистрирате свой потребителски профил. По-долу са описани действията, които можете да изпълнявате в ПЕАУ, за които се изисква регистриран достъп:

подаване на заявление за електронна административна услуга (ЕАУ), при спазване на препоръките за попълване на заявление и изискванията за предоставяне на всяка от услугите по съответното направление на дейност в МВР.

oЗа заявяване на ЕАУ е необходимо да се автентикирате в портала чрез използване на средство за автентикация, което позволява да бъдете идентифициран в Националния автоматизиран информационен фонд "Национален регистър на българските лични документи" на МВР (НАИФ "НРБЛД"), чрез личния Ви идентификатор - единен граждански номер (ЕГН)/ личен номер на чужденец (ЛНЧ)/ личен номер (ЛН).

oПреди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП.

oПЕАУ изпълнява автоматизирана проверка за съответствие на личния Ви идентификатор, като заявител на административната услуга, със съответния идентификатор от КЕП, с който сте подписали заявлението. При несъответствие заявената услуга ще се прекратява автоматично от системата. В този случай, на посочения в заявлението адрес на електронна поща, ще получите съобщение за неизпълнени условия за предоставяне на услугата.

преглед на подадените заявления за ЕАУ, вкл. приложените към заявленията документи, издадените от МВР документи по заявените услуги, статуса на обработка и резултата по предоставяне на всяка от заявените услуги;

подаване на заявление за отстраняване на нередовности, в случай на издаден от страна на длъжностно лице в МВР документ „Указания за отстраняване а нередовности“ по заявена услуга;

преглед и плащане на задължения по заявени  услуги;

поддържане на данните за потребителския Ви профил.