Проследяване на статус на предоставяне на услугата
ПЕАУ осигурява възможност да следите статуса по всяко заявление за услуга, което сте подали. Необходимо е да влезете в потребителския си профил и да изберете Моите е-услуги.
Фигура 17 Проследяване на статус на предоставяне на услугата
Порталът предоставя списък със заявени услуги, подреден в обратен хронологичен ред (от най-скоро към най-рано подадената).
За всяка заявена услуга през Портала в списъка се извежда следната информация:
наименование на услугата;
номер на преписка по услугата – уникалния регистров идентификатор (УРИ) на преписката;
дата на заявяване – датата на регистриране на заявлението, с което е инициирана услугата в ПЕАУ на МВР;
статус – статус, съответстващ на етапа по предоставяне на услугата (текуща/изпълнена/прекратена).
Имате възможност да търсите заявените от Вас услуги по период на заявяване (от дата, до дата), по УРИ на преписка или по вид услуга и статус на изпълнение.
Можете да прегледате документите от преписката по избрана услуга, както и статуса по изпълнението й, чрез избор на бутона „Прегледай“. При преминаване към преписката, ПЕАУ отваря форма, в която визуализира следните секции с данни за заявената услуга:
Преписка - номер на преписка (УРИ) и наименование на услугата, по която е създадена преписката;
Етап на изпълнение - представени са етапите по изпълнение на услугата в обратен хронологичен ред на датата на приключване на всеки етап, които отразяват статуса на предоставяне на услугата. Всеки етап е обозначен с неговото наименование, като за изпълнените етапи е показана и датата на приключването им. Първоначално при отваряне на екрана за преглед на преписката се визуализира текущият етап от процеса. Имате възможност да прегледате всички етапи от работния процес по услугата, предшестващи текущия/последния етап, като изберете бутон „Покажи всички етапи“.
Успешно изпълнените етапи се изобразяват с икона в зелено, срещу наименованието му. Текущ етап в процес на изпълнение се изобразява с икона в оранжево, срещу наименованието му. Етапи, свързани с отказ от предоставяне на услугата се изобразяват с икона в червено .
В случай че по текущ етап се изисква действие от Ваша страна (напр. подаване на заявление за отстраняване на нередовности; заплащане на услугата), ПЕАУ предоставя възможност за:
oпредприемане на съответните действия, чрез избор на съответен бутон. Когато текущият етап е „Заплащане на електронна услуга“ се визуализират бутони за избор на начина на плащане (виж Допустими начини за плащане по електронен път). Когато текущият етап е „Приемане на заявление за отстраняване на нередовности“ се извежда бутон за подаване на заявление за отстраняване на нередовности (виж Отстраняване на нередовности);
oпреглед, чрез посочване на линк, на структурирания документ от последния „изпълнен“ етап, в който е указан срока за изпълнението на действието;
Документи - съдържа списък с документите от официалния раздел на преписката. За всеки документ от списъка се предоставя информация за: наименование на вида документ; номер на документа (УРИ), под който е регистриран в системата и дата на създаване на документа. Документите в списъка са подредени по дата на създаване, в обратен хронологичен ред. Можете да прегледате съдържанието на всеки документ от преписката, като използвате бутон „Прегледай“. Ако желаете да съхраните документ на локален ресурс, трябва да изберете бутан „Свали“. ПЕАУ Ви предоставя възможност да съхраните избрания електронен документ (в XML формат), който да бъде предоставен за преглед, при необходимост. Достъпът до съдържанието на всеки електронен документ, издаден в резултат от предоставена електронна услуга е свободен, без да се изисква регистрация в ПЕАУ. Използвайте функционалността „Преглед на е-документи“, намираща се в долната част (навигационна лента) на Портала..
Плащания - когато има извършено плащане по услугата, се извеждат данни за избрания платежен портал, статуса на плащането ("Платено"), заплатената сума (фиксирана или определена от длъжностно лице сума, съгласно раздел V от Тарифа № 4 за таксите, които се събират в системата на МВР по Закона за държавните такси), датата на заявяване на плащането и датата на извършване на плащането.
Фигура 18 Преглед на преписка
Порталът на МВР не допуска подаване на ново заявление по дадена услуга, ако има незавършен процес по предходно заявяване. За да бъде подадено ново заявление при наличие на попълнено, но неизпратено е необходимо преди това неизпратеното заявление да бъде отказано или потвърдено за изпращане. Имате възможност както да прегледате, така и да редактирате неизпратеното заявление, като продължите процеса по подаването му.