Предоставяне на електронни административни услуги

 

 

Отстраняване на нередовности


 

Ако на етап „Проверката за редовност и допустимост“ от процеса на изпълнение на ЕАУ бъдат установени нередовности, длъжностното лице, отговорно по изпълнение на услугата, създава указания за изправяне им. Порталът придвижва процеса до етап „Приемане на заявление за отстраняване на нередовности“ и изчаква Вашата инициатива да подадете коригиращото заявление. Едновременно с това,  порталът Ви уведомява на посочения в заявлението адрес на електронна поща. Срокът за предоставяне на заявената услуга спира да тече до отстраняване на откритите нередовности.

За да подадете коригиращо заявление е необходимо да влезете в Портала с КЕП или чрез е-Автентикация. През потребителския си профил трябва да изберете опция „Моите е-услуги“ и да намерите търсената преписка. След като изберете действие „Прегледай“ на екрана се визуализират данните на преписката, списък с документите от официалния раздел на преписката, както и текущия етап „Приемане на заявление за отстраняване на нередовности“. Под наименованието на етапа, Порталът визуализира линк към преглед на документ „Указания за отстраняване на нередовности“, а също така и бутон „Подай заявление“.

Фигура 19 Етап „Приемане на заявление за отстраняване на нередовности“

Можете да прегледате документ „Указания за отстраняване на нередовности“ като последвате линка под наименованието на етапа. Порталът визуализира съдържанието на документа и предоставя възможност да го отпечатате или да го свалите на локален ресурс като файл в XML формат.

Фигура 20 Преглед на документ „Указания за отстраняване на нередовности“

За да подадете заявление за отстраняване на нередовности е необходимо да изберете бутона за подаването му, след което в електронната форма за попълване на заявлението да нанесете исканите промени. При зареждане на заявлението за отстраняване на нередовности, то е попълнено с данните от предходно подаденото заявление.

При попълване на заявление за отстраняване на нередовности, независимо от вида на ЕАУ, порталът не допуска промяна на следните данни от иницииращото заявление за услугата:

Автоматизирано попълнените данни за заявител на ЕАУ (на базата на извършена по данни за личния идентификатор на потребителя, извлечен при автентикацията му в портала);

Автоматизирано попълнените данни за получател на ЕАУ, когато заявителят е в лично качество;

Вида и идентификатора на физическото/юридическото лице (ЕГН/ЛНЧ/ЛН/ЕИК) - получател на услугата, когато заявителят не действа в лично качество;

Избраната опция за начин на получаване на услугата;

Избраната от заявителя структура на МВР за получаване на резултата от услугата, когато услугата се получава на гише и се предоставя възможност за избор на структура;

Избраната от заявителя структура на МВР, изпълняваща услугата, когато е приложимо за услугата.

В случай че за избрания вид услуга сте започнали да попълвате заявление, което не сте подали, в системата е запазена чернова на заявление по услугата. За да можете да продължите с попълване на заявление за отстраняване на нередовности по избраната от Вас преписка, трябва да изберете една от следните възможности - да продължите с подаване на започнатото ново заявление или да го откажете. При отказ, черновата ще бъде изтрита и ще се зареди формата за попълване на заявление за отстраняване на нередовности.

Ако има запазена чернова на заявление (съхранено и неподадено), Порталът на МВР не допуска подаването му, в случай че ЕГН/ЛНЧ/ЛН от автентикацията на потребителя не съвпада с ЕГН/ЛНЧ/ЛН от секцията "Заявител на услугата" в черновата. За да продължите с подаване на заявлението, трябва да влезете отново в портала, като използвате предишната си автентикация. В противен случай можете да откажете заявлението и да подадете ново. При отказ, черновата ще бъде изтрита.