Предоставяне на електронни административни услуги › Попълване на заявление за предоставяне на услуга и подаване

 

 

Подписване на заявление и подаване


 

Последната стъпка преди подаване на заявление за електронна административна услуга към информационната система на МВР е то да бъде подписано. При натискането на бутон Подпиши, намиращ се в края на формата за преглед на всяко заявление, Порталът добавя в края на заявлението секция за подписване.

За подписване чрез удостоверение за квалифициран електронен подпис (УКЕП) на смарт-карта, свързана към компютъра, използвайте бутон Подпиши чрез смарт-карта (виж Локално подписване). За подписване чрез УКЕП върху отдалечен сървър (отдалечено подписване), използвайте един от другите два бутона в зависимост от Вашия доставчик на услугата – Подпиши с мобилен подпис от EvroTrust или Подпиши с облачен подпис B-Trust (виж Отдалечено подписване). Ако сте клиент на услугата „Облачен подпис B-Тrust“ на „Борика“ АД, се изисква да въведете идентификаторa, който сте получили при регистрацията си като клиент на услугата, и авторизационен код. Това е необходимо, за да бъдете разпознат като притежател на облачен подпис и да  получите възможност да подпишете. Ако сте клиент на услугата „Мобилен подпис от EvroTrust“, порталът изпраща автоматично към доставчика на отдалечено подписване попълненият от Вас в данни за заявителя ЕГН/ЛНЧ. В случай, че „Евротръст Технолоджис“ АД не успее да Ви идентифицира по тези данни, порталът ще изиска допълнително да въведете адрес на електронна поща или телефонен номер. Отдалеченото подписване може да бъде прекратено чрез бутона . Във всеки момент преди да подпишете, можете да се откажете от подписването, чрез бутон Откажи подписването.

След успешно подписване на заявление за ЕАУ, Порталът изпълнява автоматизирани проверки по приемането му. В случай че проверките са успешни, ПЕАУ извежда уведомително съобщение на екрана за регистрирана преписка по подаденото заявление и изпраща на посочения в заявлението адрес на електронна поща съобщение за регистриран документ „Потвърждаване за получаване“.

Фигура 13. Успешно подадено заявление за ЕАУ

Порталът осигурява възможност да подадете ново заявление за избрания вид услуга или да преминете към преглед на преписката по заявената услуга, за да проверите дали има издаден документ „Указания за плащане“ по услугата (изберете бутон Продължи). При наличен такъв документ е необходимо да заплатите дължимата такса през портала, след което услугата ще бъде обработена от администрацията.

В случай че проверките не завършат успешно, Порталът извежда на екран „Съобщение, че получаването не се потвърждава“, в което са посочени причините за неприемане на заявлението. Документът се изпраща и на посочения в заявлението адрес на електронна поща.