Секция „Обстоятелства“
В секция „Обстоятелства“ е необходимо да попълните следните данни:
Идентификационни данни за пътно превозно средство ( ППС):
oРегистрационен номер на ППС - допуска се да въведете само цифри и главни букви на кирилица;
oВид на документ за регистрация на ППС - според вида на документа изберете: „Свидетелство за регистрация на МПС“ или „Регистрационен талон“ (за документ по стар образец, издаден преди 08.12.2003 г.);
oНомер на документ за регистрация на ППС - според вида на документа въведете 9 цифри за „Свидетелство за регистрация на МП“ или буква на кирилица и 6 цифри за „Регистрационен талон“.
Собственици по документ за регистрация на ППС:
oВид лице - според вида на собственика, изберете: „Физическо лице“ (ФЛ) или „Лице, вписано в Търговския регистър и Регистъра на юридическите лица с нестопанска цел/Регистър БУЛСТАТ“.
oИдентификатор на физическо лице и вид на идентификатора (ЕГН или ЛНЧ/ЛН) - когато собственик на ППС е физическо лице;
oЕИК/БУЛСТАТ - когато собственик на ППС е субект, вписан в ТРРЮЛНЦ или Регистър БУЛСТАТ.
Имате възможност да въведете повече от един собственик на ППС, чрез бутон Добави собственик.
Когато не подавате заявлението в лично качество, Вашият личен идентификатор не трябва да е измежду въведените идентификатори на ФЛ-собственици на ППС. В случай че сте един от собствениците на ППС, моля, изберете да подадете заявлението по услугата в "лично качество“.
Телефон - въведете данни за телефон за контакт.
Предоставяне на документ за отказ на услугата - в полето можете да отбележите с тик обстоятелството дали желаете при отказ от предоставяне на услугата, да получите документа като електронен, през профила Ви (идентифициран с Вашето ЕГН/ЛНЧ/ЛН) в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление. При неотбелязано това обстоятелство, документът (в случай на отказ) ще се предоставя на хартиен носител на гише в звеното „Пътна полиция“ към СДВР/ОДМВР, изпълнител на услугата.
В случай че отбележите да получите отказа по електронен път, документът се изпраща до профила на заявителя на услугата в ССЕВ, идентифициран с ЕГН/ЛНЧ/ЛН на лицето. Можете да се запознаете с изискванията на Системата за сигурно електронно връчване на адрес https://edelivery.egov.bg/.
При получаване на документа в ССЕВ, можете да го съхраните на локален ресурс (документът е в XML формат) и да го прегледате/предоставите за преглед чрез функционалността „Преглед на е-документи“, намираща се в долната част (навигационна лента) на Портала. Достъпът до съдържанието на документа е свободен и не се изисква регистрация в ПЕАУ.