Секция „Начин на получаване“
В секция „Начин на получаване“ посочете по какъв начин желаете да получите резултата от услугата – като електронен документ или на гише в структурата на МВР, изпълнител на услугата.
В зависимост от посочения начин за получаване, резултатът от услугата е съобщение на посочения от Вас в заявлението електронен адрес за изпълнена/прекратена услуга, свързано с:
Издаден електронен документ – удостоверение, предоставен за връчване през Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (ССЕВ на МЕУ). Документът се изпраща до профила на получателя на услугата в ССЕВ, идентифициран с ЕГН на лицето. Можете да се запознаете с изискванията на Системата за сигурно електронно връчване на адрес https://edelivery.egov.bg/.
При получаване на документа в ССЕВ, можете да го съхраните на локален ресурс (документът е в XML формат) и да го прегледате/предоставите за преглед чрез функционалността „Преглед на е-документи“, намираща се в долната част (навигационна лента) на Портала. Достъпът до съдържанието на документа е свободен и не се изисква регистрация в ПЕАУ. Всеки електронен документ, издаден от системата в процеса по предоставяне на заявена услуга (с изкл. на отказ по услугата, който сте заявили да получите по електронен път), можете да прегледате чрез функционалност „Моите е-услуги“ или „Преглед на е-документи“ (когато разполагате с документа, предварително запазен на локален ресурс;
Потвърждаване за издаден документ – удостоверение/отказ от издаването му, който може да бъде получен на хартия в структурното звено, което предоставя услугата – Дирекция "Български документи за самоличност" (ДБДС), СДВР/ОДМВР, РУ към СДВР/ОДМВР, групи/сектори БДС към СДВР/ОДМВР.
Когато заявявате услугата в качеството на пълномощник на друго физическо лице или посочите, че удостоверението ще послужи „В чужбина“, резултатът от услугата може да бъде получен само на гише в избрана от Вас структура на МВР.