Секция „Обстоятелства“
В секция „Обстоятелства“ системата попълва автоматично полетата:
Структура на МВР, предоставяща услугата - зарежда се наименованието на областната дирекция на МВР по постоянен адрес на заявителя (за български гражданин или чужденец със статут на постоянно пребиваващ в Република България) или по настоящ адрес (за гражданин на ЕС или чужденец със статут на продължително пребиваващ в Република България);
Данни за заявителя - зареждат се актуалните данни за лицето, извлечени от Националния автоматизиран информационен фонд "Национален регистър на българските лични документи" на МВР. Данните за постоянен/настоящ адрес не могат да бъдат редактирани.
В полето „Предоставяне на документ за отказ на услугата“ можете да отбележите с тик обстоятелството дали при отказ от предоставяне на услугата, документът да бъде получен като електронен, през Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление:
При неотбелязано това обстоятелство, документът (в случай на отказ) ще се предоставя на хартиен носител на гише в звеното „Пътна полиция“ към СДВР/ОДМВР, предоставящо услугата;
В случай че отбележите отказът да се получи по електронен път, документът се изпраща в ССЕВ до профила на заявителя, идентифициран с ЕГН/ЛНЧ/ЛН на лицето. Можете да се запознаете с изискванията на Системата за сигурно електронно връчване на адрес https://edelivery.egov.bg/.
При получаване на документа в ССЕВ, можете да го съхраните на локален ресурс (документът е в XML формат) и да го прегледате/предоставите за преглед чрез функционалността „Преглед на е-документи“, намираща се в долната част (навигационна лента) на Портала. Достъпът до съдържанието на документа е свободен и не се изисква регистрация в ПЕАУ.