Секция „Обстоятелства“
В секция „Обстоятелства“ е необходимо да попълните следните данни:
Идентификационни данни за пътно превозно средство (ППС):
oРегистрационен номер на ППС - допуска се да въведете само цифри и главни букви на кирилица;
oНомер на свидетелство за регистрация на МПС - въведете 9 цифри за номер.
Собственици по документ за регистрация на ППС:
oВид лице - според вида на собственика, изберете: „Физическо лице“ (ФЛ) или „Лице, вписано в Търговския регистър и Регистъра на юридическите лица с нестопанска цел/Регистър БУЛСТАТ“.
oИдентификатор на физическо лице и вид на идентификатора (ЕГН или ЛНЧ/ЛН) - когато собственик на ППС е физическо лице;
oЕИК/БУЛСТАТ - когато собственик на ППС е субект, вписан в ТРРЮЛНЦ или Регистър БУЛСТАТ.
Имате възможност да въведете повече от един собственик на ППС, чрез бутон Добави собственик.
Когато не подавате заявлението в лично качество, Вашият личен идентификатор не трябва да е измежду въведените идентификатори на ФЛ-собственици на ППС. В случай че сте един от собствениците на ППС, моля, изберете да подадете заявлението по услугата в "лично качество“.
Причина за прекратяване на регистрацията на ППС - посочете причината, свързана с изгубване, унищожаване, повреда или кражба на част втора от свидетелството за регистрация на ППС. Допуска се избор на една от следните стойности:
oизгубено/откраднато/унищожено свидетелство;
oповредено свидетелство.
Важно: В случай че сте посочили като причина „изгубено/откраднато/ унищожено свидетелство“, след приемане и регистриране на заявлението в системата, ще се изисква да подадете електронен документ „Декларация по чл. 141, ал.2 от Закона за движение по пътищата“. Документът ще бъде създаден и попълнен от системата, за което ще бъдете уведомен на адреса на електронната поща, посочен в заявлението за услугата. За предоставяне на услугата по издаване на дубликат на СРППС при изгубена/открадната/унищожена част втора на свидетелството, в срок от 24 часа (считано от изпращане на уведомлението от системата), трябва да подадете декларацията през портала, подписана с Вашия КЕП.
Телефон - въведете данни за телефон за контакт.
Предоставяне на документ за отказ на услугата - в полето можете да отбележите с тик обстоятелството при отказ от предоставяне на услугата, документът ще бъде получен като електронен, през Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление. При неотбелязано това обстоятелство, документът (в случай на отказ) ще се предоставя на хартиен носител на гише в звеното „Пътна полиция“ към СДВР/ОДМВР, изпълнител на услугата.
В случай че отбележите отказът да се получи по електронен път, документът се изпраща в ССЕВ до профила на заявителя, идентифициран с ЕГН/ЛНЧ/ЛН на лицето. Можете да се запознаете с изискванията на Системата за сигурно електронно връчване на адрес https://edelivery.egov.bg/.
При получаване на документа в ССЕВ, можете да го съхраните на локален ресурс (документът е в XML формат) и да го прегледате/предоставите за преглед чрез функционалността „Преглед на е-документи“, намираща се в долната част (навигационна лента) на Портала. Достъпът до съдържанието на документа е свободен и не се изисква регистрация в ПЕАУ.