Предоставяни услуги от МВР › Предоставяни услуги по направление „Контрол на общоопасните средства“ › Приемане на уведомление за придобиване, продажба, дарение или замяна на неогнестрелно оръжие и издаване на удостоверение

 

 

Секция „Обстоятелства“


 

Секцията се състои от посочените по-долу полета.

Поле „Структура на МВР, предоставяща услугата“

В това поле се попълва структурата на МВР, която трябва да предостави услугата. Изберете от падащия списък структурата, до която желаете да подадете заявлението за услугата.

Съставно поле „Данни за получател на услугата“

Когато подавате заявлението в лично качество (за собствени нужди), системата попълва автоматично адреса на получателя с Вашия актуален постоянен адрес (или настоящ адрес, ако нямате постоянен адрес в България), извлечен от Националния автоматизиран информационен фонд "Национален регистър на българските лични документи" на МВР. Данните за постоянен/настоящ адрес не можете да редактирате.

Когато подавате заявлението като пълномощник на физическо лице, попълнете постоянния адрес на получателя на услугата или настоящия му адрес, когато лицето няма постоянен адрес.

Когато подавате заявлението като пълномощник или законен представител на юридическо лице, попълнете адреса му на управление.

Въведете телефонен номер на получателя на услугата.

Поле „Вид на уведомлението“

Изберете дали подавате уведомление за:

oпридобиване на неогнестрелно оръжие;

oпродажба/дарение на неогнестрелно оръжие;

oзамяна на неогнестрелно оръжие.

 Поле „Технически характеристики на оръжието“

Опишете оръжията, което сте придобили или прехвърлили. Задължителни за попълване са Марка, Калибър, № на оръжие. Ако уведомлението е за повече от едно оръжие, изберете бутон „Добави оръжие“. Порталът ще изведе допълнителен набор празни полета за описание на оръжие.

Поле „Лице, което е придобило оръжието“

Това поле е видимо и се попълва, само ако подавате уведомление за продажба, дарение или замяна на неогнестрелно оръжие. В случай че сте прехвърлили оръжието на физическо лице, попълнете имената и адреса му. За търговец или юридическо лице с нестопанска цел въведете ЕИК и наименование.

Поле „Предоставяне на документ за отказ на услугата“

Поставете отметка пред  текста в полето, ако при прекратяване на услугата, желаете да получите електронен документ за отказ, вместо такъв на хартиен носител.

В случай че отбележите отказът да се получи по електронен път, документът се изпраща в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление (МЕУ). Можете да се запознаете с изискванията на Системата за сигурно електронно връчване на адрес https://edelivery.egov.bg/.

При получаване на документа в ССЕВ, можете да го съхраните на локален ресурс (документът е в XML формат) и да го прегледате/предоставите за преглед чрез функционалността „Преглед на е-документи“, намираща се в долната част (навигационна лента) на Портала. Достъпът до съдържанието на документа е свободен и не се изисква регистрация в ПЕАУ.