Предоставяни услуги от МВР › Предоставяни услуги по направление „Пътна полиция“ › Издаване дубликат на свидетелство за управление на моторно превозно средство

 

 

Секция „Приложени документи“


 

При попълване на заявление за ЕАУ, когато е необходимо за предоставяне на услугата, може да приложите един или повече документи. Порталът извежда списък с допустимите видове документи, които можете да прилагате. При добавяне на документ следва да изберете вида му и да попълните наименование. По подразбиране за наименование на документа автоматично се попълва наименованието на избрания вид документ, което можете да редактирате.

За прикачване на файл използвайте бутон Избери файл.

Приложените към заявлението документи имате възможност да изтриете като използвате бутон Изтрий

Не можете да промените или изтриете приложен документ, когато сте подписали заявлението или сте стартирали процеса по подписването му.

Ако за избрания документ – декларация има дефиниран шаблон, системата визуализира бутон Попълни декларация. При натискане на бутона се отваря електронна форма с текста на декларацията и автоматично попълнени полета с данните от секция „Заявител“. Системата предоставя възможност за редакция и попълване на допълнителни данни. Текстът на декларацията не може да се променя.

Когато приключите с попълването на декларацията, натиснете бутон Запиши. Системата създава електронен документ и го съхранява като приложен документ към заявлението, с възможност за последваща редакция. Може да коригирате попълнените данни в декларацията или да я изтриете и да добавите и попълните нова декларация.

Когато приключите с попълването на декларацията, трябва да го подпишете. Натиснете бутон Премини към подписване

Системата предоставя възможност за подписване на декларацията чрез смарт-карта, облачен подпис или мобилен подпис. За подписване чрез удостоверение за квалифициран електронен подпис (УКЕП) на смарт-карта, свързана към компютъра, използвайте бутон Подпиши чрез смарт-карта (виж Локално подписване). За подписване чрез УКЕП върху отдалечен сървър (отдалечено подписване), използвайте един от другите два бутона в зависимост от Вашия доставчик на услугата – Подпиши с облачен подпис B-Trust  или Подпиши с мобилен подпис от EvroTrust (виж Отдалечено подписване).

Ако сте клиент на услугата „Облачен подпис B-Тrust“ на „Борика“ АД, се изисква да въведете идентификаторa, който сте получили при регистрацията си като клиент на услугата и авторизационен код. Това е необходимо, за да бъдете разпознат като притежател на облачен подпис и да получите възможност да подпишете.

Ако сте клиент на услугата „Мобилен подпис от EvroTrust“, порталът изпраща автоматично към доставчика на отдалечено подписване попълнения от Вас в данни за заявителя ЕГН/ЛНЧ. В случай, че „Евротръст Технолоджис“ АД не успее да Ви идентифицира по тези данни, порталът ще изиска допълнително да въведете адрес на електронна поща или телефонен номер. Отдалеченото подписване може да бъде прекратено чрез бутона . За отказ от подписване използвайте бутон Откажи подписването.

След като веднъж сте подписали декларацията, не можете да променяте нейното съдържание, но можете да я изтриете от списъка с приложени документи.

Приложената към заявлението декларация имате възможност да изтриете като използвате бутон Изтрий

Не можете да промените или изтриете приложена декларация, когато сте подписали заявлението или сте стартирали процеса по подписването му.